• کدخبر 40092
  • 1399/02/22-22:56
  

مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه معارفه شد

مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه معارفه شد

طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امیر بشیری به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه معرفی و از زحمات عباس مرادخانی مدیرکل سابق قدردانی شد.

امیر بشیری مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در این مراسم که امروز(20 اردیبهشت) برگزارشد، به بیان مهمترین اولویت‌های کاری خود در ثبت اسناد واملاک استان پرداخت و با تاکید بر لزوم افزایش خدمات الکترونیک  دراین اداره کل، اظهارکرد: باتوجه به آمار بالای مراجعینی که داریم، استفاده از فناوری‌های نوین را برای انجام امور ثبتی در دستورکار قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اجرای این اقدام علاوه بر کاهش مراجعین به واحدهای ثبتی، افزایش و تسریع در امور ثبتی استان را نیز بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان، گفت: باتوجه به اهمیت این طرح در آینده‌ای نزدیک آن را در استان اجرایی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح کاداستر کاهش تعداد پرونده‌های حوزه اراضی در مراجع قضایی، کاهش جرائمی مانند جعل و کلاهبرداری، تعدی به اراضی ملی و املاک دولتی و حفظ حقوق بیت المال را خواهیم داشت.

بشیری همچنین بااشاره به عدم اجرای قانون پیش فروش آپارتمان در سنوات گذشته، عنوان کرد: باتوجه به اینکه درحال حاضر مردم آپارتمان‌های پیش فروش را به شکل قولنامه ای می‌خرند، بنابراین مشکلاتی همچون کلاهبرداری و فروش یک آپارتمان به چندنفر را داریم که اگر همکاری دستگاه‌های ذیربط مانند شهرداری را داشته باشیم، این قانون را در استان اجرایی می‌کنیم تا از بسیاری از مشکلات حوزه پیش فروش آپارتمان جلوگیری شود.

امیر بشیری پیش از این به عنوان مسئول حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه مشغول به فعالیت بود.

عباس مرادخانی 18 ماه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه بود.


منبع : ایسنا