• کدخبر 50147
  • 1400/04/03-09:28
  

بازدید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از شهرک صنعتی عباس آباد

بازدید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از شهرک صنعتی عباس آباد

بازدید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از شهرک صنعتی عباس آباد/ تاکید بر استمرار حمایت از تولید و اشتغال در دستگاه قضایی/ اقدامات سازمان ثبت اسناد در صدور اسناد مالکیت واحد‌های صنعتی و اعتباربخشی به آن‌ها برای اخذ تسهیلات


به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر ذبیح‌الله خداییان، معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امروز چهارشنبه، در دومین روز از هفته قوه قضاییه، از شهرک صنعتی عباس آباد بازدید کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف شهرک صنعتی عباس آباد، ضمن استماع سخنان و دغدغه‌های کارگران و تکنسین‌های بخش تولید و همچنین مدیران صنعتی فعال در این مجموعه، از نزدیک با روند تولید در آن آشنا شد.

در ابتدای بازدید دکتر خداییان از شهرک صنعتی عباس آباد، جلسه هم‌اندیشی مدیران این شهرک صنعتی با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

در جریان این جلسه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضاییه تصریح کرد: انتخاب شعار سال از جانب مقام معظم رهبری، به منزله تعیین جهت‌گیری‌های کلان است و حدود یک دهه است که شعار‌های سال محتوای اقتصادی دارند؛ همین امر نشان‌دهنده اهمیت مقوله اشتغال و تولید و نیاز مبرم کشور به این امور است.

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پایین بودن نرخ اشتغال، دارای تبعات اجتماعی است، گفت: فعالان عرصه تولید و اشتغالزایی سربازان و مدافعان نظام و مردم هستند؛ به بیانی دیگر، تولیدکنندگان و کارآفرینان در خط مقدم مقابله با تحریم‌ها و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان هستد، بنابراین حمایت از آن‌ها و رفع مسائل و مشکلات این قشر ضروری است.

دکتر خداییان با بیان اینکه، رفع مشکل واحد‌های تولیدی در زمره وظایف و تکالیف دولت است، اظهار داشت: دستگاه قضایی وقتی عدم رفع مشکلات و معضلات مبتلابه واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور از سوی دستگاه‌های متولی و ذیربط را مشاهده کرد، بر آن شد تا مجدانه و پیگیرانه به موضوع احیای واحد‌های تولیدی ورود کند؛ بر همین اساس در بالاترین سطح دستگاه قضایی، ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، دائر گردید.

وی تصریح کرد: در نتیجه ورود دستگاه قضایی به مقوله رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور اعم از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، طی دو سال اخیر بالغ بر ۲ هزار بنگاه تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل احیاء شدند و چرخه تولید و اشتغال در آن‌ها به گردش در آمد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بدیهی است که در شرایط نوسانات اقتصادی و ارزی، تولیدکنندگان با مشکلاتی نظیر تامین مواد اولیه و دیرکرد در بازپرداخت تسهیلات و تسویه مالیاتی مواجه می‌شوند؛ در چنین شرایطی دولت‌ها باید برای حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل و رفع مشکلات عارضه بر آن‌ها ورود جدی داشته باشند، تا فرآیند تولید و اشتغال در کشور با توقف و کندی مواجه نشود.

دکتر خداییان با اشاره به اهتمام ویژه آیت‌الله رئیسی به مقوله حمایت از تولید و اشتغال گفت: همانطور که حضرت آیت‌الله رئیسی در مقام ریاست قوه قضاییه، مجدانه و پیگیرانه موضوع حمایت از تولید و اشتغال را دنبال می‌کردند، از این پس که در راس قوه مجریه قرار می‌گیرند، این مقوله حساس و حیاتی را پیگیری خواهند کرد تا از این طریق مشکلات تولیدی کشور به حداقل ممکن برسد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: صدور سند مالکیت واحد‌های صنعتی در شهرک عباس آباد در اولویت سازمان ثبت قرار دارد تا این واحد‌ها در اخذ تسهیلات بانکی با مشکل و مانعی مواجه نشوند؛ همچنین چنانچه تولیدکنندگان و صنعتگران این شهرک نیز در موضوعات مرتبط با مالکیت معنوی، ثبت علائم تجاری و طرح‌های صنعتی با مشکلاتی مواجه باشند، ما برای رفع مشکلات آن‌ها آمادگی داریم.

دکتر خداییان خاطرنشان کرد: امروز در دومین روز از هفته قوه قضاییه مسئولان عالی دستگاه قضا از واحد‌های صنعتی مختلف کشور بازدید به عمل می‌آورند و ضمن احصاء مشکلات و معضلات تولیدی کشور، در صدد رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را به عمل می‌آورند.

گفتنی است، محمد حسن مرجانی، عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد در جریان این جلسه به بیان برخی از مشکلات موجود در روند زیرساختی و تولیدی در این شهرک از جمله قطعی مکرر برق، پرخطر بودن جاده منتهی به این شهرک صنعتی و هزینه زیاد ارزش‌افزوده از ناحیه تولید کنندگان و صنعتگران این شهرک پرداخت.

کرمی‌فرد، مدیر شهرک صنعتی عباس آباد نیز در این جلسه از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در تسهیل و تسریع صدور اسناد قانونی برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک عباس آباد تقدیر کرد.

شایان ذکر است، شهرک صنعتی عباس آباد در مساحتی به میزان ۱۰۲۹ هکتار احداث شده است و ۱۴۰۰ واحد تولیدی با اشتغال مستقیم ۳۳ هزار نفر در آن مستقر است. برخی محصولات تولیدی در این شهرک صنعتی به اقصی نقاط جهان از جمله آفریقای جنوبی و روسیه صادر می‌شود.


منبع : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور