• کدخبر 50152
  • 1400/04/16-09:33
  

سازش بیش از 33 هزار پرونده در حوزه قضایی کرمانشاه با مشارکت مردم

سازش بیش از 33 هزار پرونده در حوزه قضایی کرمانشاه با مشارکت مردم

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت اختلافات را به بزرگان و ریش سفیدان واگذار می‌کنیم از سازش بیش از ۳۳ هزار پرونده خبر داد.
همایش ستاد صبر با هدف صلح، بخشایش و رضایت با حضور رئیس کل دادگستری، مدیران ارشد استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیت اهل تشیع و تسنن و بسیاری از بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین در سراسر استان کرمانشاه به همت مرکز توسعه حل اختلاف کرمانشاه برگزار شد.

 در آغاز این همایش رئیس کل دادگستری با اشاره به اهداف همایش و اینکه ستاد صبر در استان‌ها به تناسب ستاد ملی صبر در قوه قضاییه به فعالیت در زمینه صلح و سازش می‌پردازد خاطرنشان ساخت هدف اصلی این ستاد نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه و میان مردم است.
وی افزود: این ستاد جدای از تبلیغ فرهنگ صلح بر مدارای میان مردم تأکید دارد و بر آن است در همین راستا سنت گذشت و بخشش را ترویج نماید.

توسلی زاده یادآور شد: در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت همه بخش‌های مختلف در دستگاه قضایی، از همه ادارات و سازمان‌های مرتبط و مربوط کمک خواهیم گرفت و برآنیم مدیریت اختلافات را به خود مردم و بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین واگذار کنیم.  

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات دادگستری استان در زمینه صلح و سازش تصریح کرد: از همان آغاز تصدی در دادگستری استان کرمانشاه با ایجاد ستاد مصلحین در حوزه قضایی کرمانشاه و با کمک از مجموعه‌های بیرونی و خود مردم توانسته ایم تاکنون بیش از ۳۳ هزار پرونده را به سازش بکشانیم و این آمار غیر از عملکرد شورا‌های حل اختلاف است که در مدت مشابه حدود ۲۵ هزار پرونده را منجر به مصالحه کرده اند.

توسلی زاده با بیان اینکه سنت گذشت و مدارا ریشه در فرهنگ ایرانی خصوصا مردمان کرمانشاه دارد گفت برازنده جامعه اسلامی ما نیست که تنها در استان کرمانشاه بیش از ۳۰ درصد پرونده‌ها مطرح شده در دادگستری مربوط به اختلافات خانوادگی باشد. اختلافاتی که گاهی با غفلت از آن‌ها منجر به جرائم مهمه از جمله قتل می‌شوند.

در ادامه تجری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کرمانشاه با بیان اینکه در این مسیر و به منظور توسعه ستاد صبر در استان کرمانشاه گام‌هایی خوبی برداشته شده است افزود از تمامی ظرفیت‌های ادارات و مقامات اجرایی، معنوی و گروه‌های مختلف مردمی در این ستاد بهره‌مند شده ایم و با تمام توان تلاش خواهیم کرد فرهنگ صلح و سازش را بیش از پیش توسعه بخشیم.


منبع : خبرگزاری میزان