• کدخبر 50220
  • 1400/11/12-10:32
  

پیام تسلیت کانون سردفتران و دفتریاران در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

پیام تسلیت کانون سردفتران و دفتریاران در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

پیام تسلیت کانون سردفتران و دفتریاران در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

کانون سردفتران و دفتریاران در پی درگذشت عالم برجسته جهان اسلام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، روح بلند شیخ المراجع فقیه اهل البیت (علیهم السلام) حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) بامداد روز سه شبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ به ملکوت اعلی پیوست.

به همین مناسبت کانون سردفتران و دفتریاران به نمایندگی از جامعه بزرگ سردفتری کشور پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

غم از دست دادن علما، دانشمندان، نخبگان دینی و علمی همیشه برای مردم ضایعه ای دردناک و فراموش نشدنی بوده است. ارتحال عالم و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برای مسلمانان خبری همراه با تاسف بود. رحلت آن فقیه ربانی را به ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و مراجع معظم و حوزه های علمیه و ارادتمندان و مقلدان و خاندان معظمش تسلیت می گوئیم و برای روح آن فقیه سترگ حشر با اولیای معصوم را از درگاه خدای منان طلب می کنیم.

خداوندمتعال بارها از طریق وحی، قرآن و احادیث قدسی به مومنان وعده داده که آخرت بسیار بهتر از دنیای فانی است و مومنانی که با عمل صالح و خدمت به مردم راه خدا را می پیمایند بهشتی جاودان در انتظار آنهاست. زندگی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی سراسر مطالعه، تحقیق، تدریس همراه با عشق در راه خدا و تبلیغ و دفاع از دین بوده است.

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ اُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ؛ خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده‌اند و دانشمندان را درجاتی برتری دهد.» و امام صادق (علیه‌السّلام) در مورد مقام عالمان دین فرمودند: «ملائکه بال‌های خود را برای طالب علم می‌گسترانند و موجودات زمین و آسمان، حتیّ ماهیان دریا برای او استغفار می‌کنند، فضیلت عالم بر عابد همانند ماه شب چهارده بر بقیه ستارگان است.

و به حق که جایگاه دنیوی و اخروی عالم ربانی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیکو و بزرگ است و از خداوند متعال می خواهیم ما را هم در مسیر حق تعالی قراردهد و از هرگونه گمراهی و هوس های شیطانی برحذر سازد که این دعای همیشگی این مرجع عالیقدر بود.

خدایش رحمت کند …


منبع : کانون سردفتران و دفتریاران