• کدخبر 50234
  • 1401/04/19-02:02
  

دیدار اعضاء هیات مدیره کانون کرمانشاه با علی خندانی

دیدار اعضاء هیات مدیره کانون کرمانشاه با علی خندانی

عصر شنبه هیجدهم تیر ماه ؛ کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه میزبان دکتر علی خندانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران بود .

در این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره استان برگزار گردید ، ابتدا آقای صدیقی صفایی ، رئیس اسبق کانون استان و به عنوان سردفتر بازنشسته و پیشکسوت ، ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به بیان مشکلات حوزه سردفتری و از جمله حذف سند خودرو از چرخه اسناد دفاتر اشاره کرد . .

در ادامه سید مجید حبیبی ، رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه در سخنانی ابراز امیدواری کرد که با توافق کانون تهران و تخصیص بودجه جهت ساخت ملک جدید بتوان بزودی شاهد افتتاح ساختمان جدید کانون استان باشيم.

سپس حجت الاسلام نریمانی یکی دیگر از سردفتران کرمانشاه ضمن تبریک عید قربان و آرزوی سلامتی و سعادت عامه مردم لزوم تغییر تحریر از چهار سال به دو سال و حتی کمتر را با توجه به شرایط اقتصادی را از دکتر خندانی خواهان شدند .

سید ایرج خاموشی سردفتر و عضو هیات مدیره و مسئول کمیته ورزشی کانون سخنران بعدی بود . خاموشی تقاضای تخصیص بودجه برای احیا مجدد رشته های ورزشی از جمله فوتسال ، شنا و تنیس روی میز را نمودند .

حمیدرضا فتحی دیگر عضو هیات مدیره و مسئول کمیته درمان ، مدت زمان باز پرداخت واریزی هزینه های درمانی را طولانی اعلام کرد و این امر را سبب لغو قراردادهای مراکز دولتی دانست . ایشان همچنین خواستار تسریع در اجرای واریز برخط سهم دفتریاران شدند .

در ادامه دکتر خندانی بعد از تبریک عید قربان با ابراز خشنودی از عملکرد کانون کرمانشاه ، کانون این استان را یکی از موفق ترین و خوشنام ترین کانون‌های کشور بر شمرد .

وی سپس به بیان برخی از مشکلات حوزه دفاتر اسناد رسمی همانند ، آیین نامه دفاتر اسناد رسمی مصوب سال ۱۴۰۰ را پرداخت . خندانی افزود ، البته موادی از این آیین نامه با مساعدت و همراهی جناب آقای دکتر بابایی ، ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت اصلاح و ارسال به قوه اقدام شده است .

نادیده گرفتن ماده ۲۹ و مشکلات حقوقی ناشی از آن از دیگر مباحثی بود که وی بدان پرداخت .

قانون اصلاح فضای کسب و کار و نحوه جذب سردفتر از دیگر مسایل مورد اشاره ایشان بود.

خندانی در پایان به مسایلی در رابطه با بحث ارتقاء اسناد رسمی و طرح ساماندهی مشاورین املاک و خودرو نیز اشاره کرد .

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه